Tuesday, November 11, 2008

Buat Yang Bergelar Muslimah

Ya Allah,
Andai Di Takdirkan Cintaku DimilikiOleh Seorang Insan Bergelar LelakiKu Harap Cintanya Pada-Mu MelebihiCintanya PadakuKu Harap Kasihnya Pada-Mu MelebihiKasihnya PadakuKerana, Itulah Jaminan UntukkuBahawa Dia Adalah Pengikut-MuYa Allah,Andai Di Takdirkan UntukkuDi Dunia Yang Fana IniUntuk Aku MemilikiCinta Seorang LelakiKu Harap Cintaku Pada-Mu MelebihiCintaku PadanyaKu Harap Kasihku Pada-Mu MelebihiKasihku PadanyaKerana, Itulah Jaminan Untuk DirinyaBahawa Aku Adalah Pengikutmu YangSetiaYa Allah,Tidak Ku Harap Rupa Dan HartaCuma Yang Ku Pinta Ilmu Di DadaDapat Membawa Aku Ke Jalan SyurgaYa Allah,Tidak Ku Harap Hebat BerketrampilanCuma Ku Pinta KetegasanDalam Mengajar Aku Erti KehidupanMendidik Anakku Mengenal TuhanYa Allah,Itulah Impian, Itulah HarapanSeolah-Olah Angan-Angan YangTidak BerkesudahanNamun Aku Yakin,Dengan Doa Yang BerterusanInsyaallah Akan Di MakbulkanNamun,Seandainya Bukan Di SiniKasihku Terlerai, Cintaku BersemiPada Insan Bernama LelakiKu Pasrah MenantiCinta Hakiki..Cinta Ukhrawi..Cinta Syurgawi......
-petikan Ustz Zuraini

No comments: